Ads Top

IPPZ lanceert e-health app

E-health ontwikkelaar IPPZ lanceert een generieke app voor patiĆ«nten in de zorg. Deze app is voor elke patiĆ«nt anders in te richten, waardoor de patiĆ«nt een ‘app op maat’ krijgt. Behandelaar en patiĆ«nt bepalen samen de inhoud van de app. PatiĆ«nten kunnen hierdoor met Ć©Ć©n app, 24 uur per dag, met hun iPhone eenvoudig werken aan hun behandeling. Altrecht geestelijke gezondheidszorg en GGZ Centraal zijn de eerste twee instellingen die de app aan hun patiĆ«nten aanbieden.
De app is een verlengstuk van het online behandelplatform mijnTherapie, dat door veel zorginstellingen in Nederland wordt gebruikt. Patiƫnten met een inlog voor mijnTherapie kunnen de app eenvoudig downloaden via de Appstore. Na het invullen van een beveiligde inlogcode op hun mobiele telefoon kan de patiƫnt opdrachten maken, dagboeken bijhouden en berichten sturen naar de behandelaar. De app wordt ingezet naast de reguliere face-to-face contacten die een patiƫnt heeft met zijn of haar behandelaar. Doordat de app een verlengstuk is van het behandelplatform kun je alle data uit de app volgen en inzien op het platform mijnTherapie.
Het universele karakter van de app zorgt ervoor dat zorginstellingen de app voor diverse problematiek en patiĆ«ntdoelgroepen kunnen inzetten. De instellingen ontwikkelen zelf of in samenwerking met IPPZ zogeheten modules per type problematiek. Dit maakt de app uniek in zijn soort. De projectleiders e-health van beide instellingen, Renske Visscher en Matthijs Jantzen, onderschrijven dit: “Juist het generieke karakter spreekt ons zo aan. Op deze manier voorkom je dat je voor elk probleem een aparte app moet maken.”
Altrecht ggz en GGZ Centraal zijn de eerste twee instellingen die modules voor de app hebben ontwikkeld. Altrecht start in juli met de app op drie verschillende afdelingen voor patiƫnten met persoonlijkheidsproblematiek. GGZ Centraal heeft een module voor angstproblematiek ontwikkeld die al wordt gebruikt door patiƫnten van het Marina de Wolf Centrum.
De patiƫnt kan in het geval van een moeilijke situatie direct de klachten, stemming of angst registreren. Een behandelaar ziet de data via het platform en kan hier direct feedback op geven.


Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.