Vandaag lanceren de Vereniging Samenwerkende Algemene Ziekenhuizen (SAZ) de gratis dienst BeterDichtbij. Met BeterDichtbij kunnen patiënten van het Röpcke-Zweers Ziekenhuis, BovenIJ Ziekenhuis, Ommelander Ziekenhuis Groningen en het Ziekenhuis Rivierenland Tiel in een veilige app hun persoonlijke vragen stellen aan hun eigen ziekenhuis of arts en onderzoeksuitslagen ontvangen op hun telefoon. Je hoeft geen patiënt te zijn: ook bewoners in de regio kunnen BeterDichtbij gebruiken. Volgend jaar sluiten meer regionale ziekenhuizen aan en wordt het aantal functies verder uitgebreid.
“We merken dat patiënten met allerlei kleine vragen zitten die ze niet zo gemakkelijk aan de juiste persoon kunnen stellen . Met de BeterDichtbij app kunnen patiënten en bewoners van de vier regionale ziekenhuizen hun vragen gemakkelijk stellen, zowel praktisch als medisch. Mensen die al patiënt zijn bij een van de deelnemende specialismen in de ziekenhuizen kunnen via BeterDichtbij worden uitgenodigd direct met hun arts te appen”, zegt Bert Kleinlugtenbeld, voorzitter van de Vereniging Samenwerkende Algemene Ziekenhuizen (SAZ) en voorzitter van de raad van bestuur van één van de SAZ-ziekenhuizen, het Streekziekenhuis Koningin Beatrix in Winterswijk.“We willen juist veilig en laagdrempelig contact leggen tussen patiënten en het ziekenhuis”
Volgens Kleinlugtenbeld is het vernieuwende van BeterDichtbij dat de service een brede groep consumenten moet aanspreken. “Veel digitale diensten en apps zijn gemaakt voor bepaalde patiëntengroepen en mensen die al verwezen zijn, bijvoorbeeld zwangere vrouwen. We willen met BeterDichtbij juist veilig en laagdrempelig contact leggen tussen patiënten en het ziekenhuis in hun regio, en hen de kans geven om direct vragen te stellen aan zorgprofessionals.”
Die verbinding in de regio is een van de strategische pijlers van BeterDichtbij. Door samen op te trekken met een vernieuwend serviceconcept hopen de regionale ziekenhuizen ook digitaal de verbinding met de burger sterker te maken. De academische en gespecialiseerde ziekenhuizen zijn niet langer de enige concurrenten van de kleinere streekziekenhuizen. Ze krijgen steeds vaker te maken met nieuwe (digitale) zorgaanbieders die ook een deel van hun patiëntenpopulatie bedienen, bijvoorbeeld met telemonitoring-diensten bij hartpatiënten.
“We merken dat patiënten met allerlei kleine vragen zitten die ze niet zo gemakkelijk aan de juiste persoon kunnen stellen . Met de BeterDichtbij app kunnen patiënten en bewoners van de vier regionale ziekenhuizen hun vragen gemakkelijk stellen, zowel praktisch als medisch. Mensen die al patiënt zijn bij een van de deelnemende specialismen in de ziekenhuizen kunnen via BeterDichtbij worden uitgenodigd direct met hun arts te appen”, zegt Bert Kleinlugtenbeld, voorzitter van de Vereniging Samenwerkende Algemene Ziekenhuizen (SAZ) en voorzitter van de raad van bestuur van één van de SAZ-ziekenhuizen, het Streekziekenhuis Koningin Beatrix in Winterswijk.“We willen juist veilig en laagdrempelig contact leggen tussen patiënten en het ziekenhuis”
Volgens Kleinlugtenbeld is het vernieuwende van BeterDichtbij dat de service een brede groep consumenten moet aanspreken. “Veel digitale diensten en apps zijn gemaakt voor bepaalde patiëntengroepen en mensen die al verwezen zijn, bijvoorbeeld zwangere vrouwen. We willen met BeterDichtbij juist veilig en laagdrempelig contact leggen tussen patiënten en het ziekenhuis in hun regio, en hen de kans geven om direct vragen te stellen aan zorgprofessionals.”
Die verbinding in de regio is een van de strategische pijlers van BeterDichtbij. Door samen op te trekken met een vernieuwend serviceconcept hopen de regionale ziekenhuizen ook digitaal de verbinding met de burger sterker te maken. De academische en gespecialiseerde ziekenhuizen zijn niet langer de enige concurrenten van de kleinere streekziekenhuizen. Ze krijgen steeds vaker te maken met nieuwe (digitale) zorgaanbieders die ook een deel van hun patiëntenpopulatie bedienen, bijvoorbeeld met telemonitoring-diensten bij hartpatiënten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten