UMC Groningen bouwt aan de toekomst van de gezondheidszorg
Het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG) is één van de grootste ziekenhuizen in Nederland. Met ruim 10.000 medewerkers is het tevens de grootste werkgever van Noord-Nederland. De missie van het UMCG is om te bouwen aan de toekomst van gezondheidszorg. Om de kwaliteit van de zorg constant te verbeteren heeft het UMCG iTask software van Infoland aangekocht. iTask is een hulpmiddel dat wordt ingezet om te melden, analyseren en verbeteren naar aanleiding van incidenten, auditregistraties, klachten en/of verbeterideeën. Het UMCG borgt hiermee haar verbeteringsprocessen waardoor de zorg steeds beter wordt.
Het UMCG zet iTask in voor het registreren en afhandelen van klachten en claims, het voldoen aan de Arbowetgeving, het monitoren van kwaliteits-afwijkingen en waarschijnlijk ook voor het veiligheidsmanagementsysteem. Tevens wordt iTask gebruikt voor de informatieoverdracht vanuit de ketenbenadering (het afdeling overstijgend informeren en leren van elkaar), het vastleggen en opvolgen van spiegelgesprekken met patiënten en het uitzetten en monitoren van auditresultaten en verbetermaatregelen.
Het UMCG was al bekend met andere producten uit de software suite iProva van Infoland. Het nieuwe pakket heeft daarom als voordeel dat taken en notificaties op dezelfde wijze naar de betrokken medewerkers kunnen worden gedistribueerd. Verder kunnen er eenvoudig koppelingen worden gemaakt tussen de workflows in iTask en in de andere iProva onderdelen, zoals documenten, processen, audits, etc. Het sturen op verbeterprocessen wordt daardoor niet alleen eenvoudiger, maar ook gebruiksvriendelijker. De kwaliteit van de zorg wordt hierdoor steeds beter.
Het UMCG zet iTask in voor het registreren en afhandelen van klachten en claims, het voldoen aan de Arbowetgeving, het monitoren van kwaliteits-afwijkingen en waarschijnlijk ook voor het veiligheidsmanagementsysteem. Tevens wordt iTask gebruikt voor de informatieoverdracht vanuit de ketenbenadering (het afdeling overstijgend informeren en leren van elkaar), het vastleggen en opvolgen van spiegelgesprekken met patiënten en het uitzetten en monitoren van auditresultaten en verbetermaatregelen.
Het UMCG was al bekend met andere producten uit de software suite iProva van Infoland. Het nieuwe pakket heeft daarom als voordeel dat taken en notificaties op dezelfde wijze naar de betrokken medewerkers kunnen worden gedistribueerd. Verder kunnen er eenvoudig koppelingen worden gemaakt tussen de workflows in iTask en in de andere iProva onderdelen, zoals documenten, processen, audits, etc. Het sturen op verbeterprocessen wordt daardoor niet alleen eenvoudiger, maar ook gebruiksvriendelijker. De kwaliteit van de zorg wordt hierdoor steeds beter.
Geen opmerkingen: