Ordina stroomlijnt inkoopprocessen bij Martini Ziekenhuis
Het Martini Ziekenhuis heeft Ordina als partner geselecteerd voor de optimalisatie van de inkoop-, logistieke en financiƫle processen. Ordina gaat het Martini Ziekenhuis de komende vijf jaar helpen om een kostenbesparing van minimaal 2,5 procent op de inkoopkosten te realiseren door optimalisatie van het inkoopproces en de implementatie van een zorgspecifieke ERP-oplossing.
De vijfjarige overeenkomst heeft een geschatte waarde van circa 1,7 miljoen euro. Met deze overeenkomst vergroot Ordina haar aanwezigheid in de zorgmarkt.
Het Martini Ziekenhuis heeft zich met het zogeheten 'Topfit'-programma ten doel gesteld om besparingen te realiseren op ondersteunende processen, zodat er meer budget beschikbaar komt voor zorginnovatie en daarmee nog verdere verbetering van de zorgverlening. Een van de secundaire processen waar besparingsmogelijkheden zijn, is de inkoop van materialen en diensten. Ordina implementeert een op ziekenhuizen toegesneden gestandaardiseerd ERP-systeem waarmee het Groningse ziekenhuis onder andere snel een totaalinzicht in alle inkoopkosten krijgt. Vervolgens zal Ordina de inkoopprocessen bij het ziekenhuis optimaliseren. Het inkoopproces wordt aangesloten op 'webwinkels' van het ziekenhuis, waar eindgebruikers zoals artsen en verpleegkundigen de benodigde materialen snel kunnen bestellen. Door deze combinatie van procesoptimalisatie en slimme inzet van ICT kan het Martini Ziekenhuis slimmer inkopen om kosten te besparen.
De vijfjarige overeenkomst heeft een geschatte waarde van circa 1,7 miljoen euro. Met deze overeenkomst vergroot Ordina haar aanwezigheid in de zorgmarkt.
Het Martini Ziekenhuis heeft zich met het zogeheten 'Topfit'-programma ten doel gesteld om besparingen te realiseren op ondersteunende processen, zodat er meer budget beschikbaar komt voor zorginnovatie en daarmee nog verdere verbetering van de zorgverlening. Een van de secundaire processen waar besparingsmogelijkheden zijn, is de inkoop van materialen en diensten. Ordina implementeert een op ziekenhuizen toegesneden gestandaardiseerd ERP-systeem waarmee het Groningse ziekenhuis onder andere snel een totaalinzicht in alle inkoopkosten krijgt. Vervolgens zal Ordina de inkoopprocessen bij het ziekenhuis optimaliseren. Het inkoopproces wordt aangesloten op 'webwinkels' van het ziekenhuis, waar eindgebruikers zoals artsen en verpleegkundigen de benodigde materialen snel kunnen bestellen. Door deze combinatie van procesoptimalisatie en slimme inzet van ICT kan het Martini Ziekenhuis slimmer inkopen om kosten te besparen.
Geen opmerkingen: