De Zorggroep stapt over op Office 365
De Zorggroep wilde eenvoudig kunnen communiceren met haar medewerkers. Een uniforme mailomgeving bleek daarvoor de beste oplossing. PQR heeft Microsoft Office 365 aangeboden en geïmplementeerd.
De Zorggroep is in 2008 ontstaan uit een fusie tussen drie gerenommeerde zorgorganisaties in Limburg. De Zorggroep heeft 8.700 medewerkers en werkt met 2.700 vrijwilligers. Daarnaast zijn er 10.000 cliënten. Al deze mensen zijn verspreid over meer dan 85 locaties. De afdeling PR & Communicatie wilde graag eenvoudig met al deze mensen kunnen communiceren. Dat was lastig, omdat iedereen zijn eigen e-mailomgeving en e-mailadres gebruikte. De Zorggroep besloot daarom over te stappen op een gestandaardiseerde mailomgeving.
Omdat een deel van de medewerkers on premise en een deel in de cloud zou gaan werken, was een hybride omgeving de beste optie. Er werd besloten de bestaande omgeving aan te vullen met Microsoft Office 365. PQR nam het ontwerp en de implementatie voor haar rekening.
Inmiddels draait de nieuwe Office 365 omgeving en werken er zo’n 5.000 medewerkers on premise en zo’n 5.000 in de cloud. “Gelukkig is de kennis en kunde bij PQR-medewerkers meer dan gemiddeld en daar hebben we tijdens dit ‘pioniersproject’ veel profijt van gehad”, aldus Smeets. “Bij aanvang van het project bleek dat Office 365 eigenlijk niet is ontworpen voor hybride omgevingen. Met PQR en Microsoft hebben we hiervoor oplossingen gezocht en gevonden en ons doel gerealiseerd: één gezamenlijke uniforme mailomgeving voor al onze medewerkers!”
De Zorggroep is in 2008 ontstaan uit een fusie tussen drie gerenommeerde zorgorganisaties in Limburg. De Zorggroep heeft 8.700 medewerkers en werkt met 2.700 vrijwilligers. Daarnaast zijn er 10.000 cliënten. Al deze mensen zijn verspreid over meer dan 85 locaties. De afdeling PR & Communicatie wilde graag eenvoudig met al deze mensen kunnen communiceren. Dat was lastig, omdat iedereen zijn eigen e-mailomgeving en e-mailadres gebruikte. De Zorggroep besloot daarom over te stappen op een gestandaardiseerde mailomgeving.
Omdat een deel van de medewerkers on premise en een deel in de cloud zou gaan werken, was een hybride omgeving de beste optie. Er werd besloten de bestaande omgeving aan te vullen met Microsoft Office 365. PQR nam het ontwerp en de implementatie voor haar rekening.
Inmiddels draait de nieuwe Office 365 omgeving en werken er zo’n 5.000 medewerkers on premise en zo’n 5.000 in de cloud. “Gelukkig is de kennis en kunde bij PQR-medewerkers meer dan gemiddeld en daar hebben we tijdens dit ‘pioniersproject’ veel profijt van gehad”, aldus Smeets. “Bij aanvang van het project bleek dat Office 365 eigenlijk niet is ontworpen voor hybride omgevingen. Met PQR en Microsoft hebben we hiervoor oplossingen gezocht en gevonden en ons doel gerealiseerd: één gezamenlijke uniforme mailomgeving voor al onze medewerkers!”
Geen opmerkingen: