Proximus lanceert patiëntgerichte teleconsultatie-app Doktr
Nog voor de zomer lanceert Proximus Doktr, een innovatieve dienst voor teleconsultaties van artsen. In Nederland bestaan soortgelijke initiatieven, maar de drie grote telecompartijen hebben geen digitale teleconsulten in het assortiment.
Een team van erkende Belgische artsen, een beveiligde login via itsme en een sterk privacybeleid garanderen volgens Proximus een 'ervaring van topkwaliteit'. Tegelijkertijd kan de applicatie een instrument zijn voor artsen om efficiënter te werken en zo de druk in hun dagelijkse activiteiten te verlichten.
Doktr stelt patiënten in staat om snel in contact te komen met een gekwalificeerde arts. Die hoeft zich niet in de buurt te bevinden. Nadat ze zich veilig hebben geïdentificeerd via itsme en een aantal basisvragen hebben Met de uitdrukkelijke toestemming van de patiënt kan de arts toegang krijgen tot het medisch dossier van de patiënt of, indien nodig, verslag uitbrengen aan zijn huisarts.
Proximus heeft de voorbije maanden regelmatig gesprekken gevoerd met verschillende stakeholders in de gezondheidszorg, zoals het RIZIV, de Orde van Geneesheren en artsenverenigingen.
Voor het technische platform werkt Proximus samen met Doktor.se, een Zweedse aanbieder van eHealthoplossingen die al verscheidene jaren ervaring heeft met soortgelijke diensten in Scandinavië.
De applicatie zal nog voor deze zomer beschikbaar zijn op iOS & Android en staat open voor iedereen (Proximus-klant of niet) die ingeschreven is bij een Belgische mutualiteit.
Hoewel de dienst in eerste instantie gericht is op eerstelijnszorg, is het de ambitie van Proximus om op middellange termijn alle Belgische artsen, specialisten en paramedici in staat te stellen digitaal in contact te komen met patiënten. '
De lancering van Doktr is een eerste concrete stap in de ambitie van Proximus om innovatieve digitale oplossingen in het ehealth-domein aan te reiken.
Een team van erkende Belgische artsen, een beveiligde login via itsme en een sterk privacybeleid garanderen volgens Proximus een 'ervaring van topkwaliteit'. Tegelijkertijd kan de applicatie een instrument zijn voor artsen om efficiënter te werken en zo de druk in hun dagelijkse activiteiten te verlichten.
Doktr stelt patiënten in staat om snel in contact te komen met een gekwalificeerde arts. Die hoeft zich niet in de buurt te bevinden. Nadat ze zich veilig hebben geïdentificeerd via itsme en een aantal basisvragen hebben Met de uitdrukkelijke toestemming van de patiënt kan de arts toegang krijgen tot het medisch dossier van de patiënt of, indien nodig, verslag uitbrengen aan zijn huisarts.
Proximus heeft de voorbije maanden regelmatig gesprekken gevoerd met verschillende stakeholders in de gezondheidszorg, zoals het RIZIV, de Orde van Geneesheren en artsenverenigingen.
Voor het technische platform werkt Proximus samen met Doktor.se, een Zweedse aanbieder van eHealthoplossingen die al verscheidene jaren ervaring heeft met soortgelijke diensten in Scandinavië.
De applicatie zal nog voor deze zomer beschikbaar zijn op iOS & Android en staat open voor iedereen (Proximus-klant of niet) die ingeschreven is bij een Belgische mutualiteit.
Hoewel de dienst in eerste instantie gericht is op eerstelijnszorg, is het de ambitie van Proximus om op middellange termijn alle Belgische artsen, specialisten en paramedici in staat te stellen digitaal in contact te komen met patiënten. '
De lancering van Doktr is een eerste concrete stap in de ambitie van Proximus om innovatieve digitale oplossingen in het ehealth-domein aan te reiken.
Geen opmerkingen: