Universitair Medische Centra halveren servicecalls met QR Connect op Ricoh-printers
Ricoh maakt printservicediensten direct toegankelijk. Bij Erasmus MC, Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG) en Maastricht UMC+ (MUMC+) handelen medewerkers servicevragen eenvoudiger en sneller af via een QR-code op de printer. Ricoh en QR Connect ondertekenden de samenwerking officieel.
De resultaten zijn opvallend. Bij Erasmus MC handelen medewerkers bijna de helft (49%) van de meldingen zelf af via QR Connect, terwijl 26% van de meldingen gestructureerd bij Ricoh binnenkomen. UMCG en MUMC+ laten vergelijkbare resultaten zien.
Binnen het Erasmus MC wordt het gemak voor gebruikers benadrukt. “Gebruikers zijn enthousiast, omdat deze manier van selfservice veel meer flexibiliteit met zich meebrengt. Een incident is sneller opgelost en de gebruiker of afdeling hoeft daar veel minder moeite voor te doen.”
Met QR Connect melden medewerkers servicevragen eenvoudig door de QR-code op de printer te scannen. Een aparte app is niet nodig: de smartphonecamera volstaat. Het systeem herkent automatisch de printer en locatie en leidt de gebruiker via een overzichtelijk menu door de vervolgstappen.
Veelvoorkomende vragen - zoals toner vervangen of papier dat vastloopt - lossen medewerkers direct zelf op met duidelijke instructies. Als dat niet lukt, stuurt het systeem de melding automatisch naar de juiste afdeling of verrijkt het de informatie voor Ricoh. Zo hebben gebruikers de oplossing direct bij de hand en besparen ze kostbare tijd.
De resultaten zijn opvallend. Bij Erasmus MC handelen medewerkers bijna de helft (49%) van de meldingen zelf af via QR Connect, terwijl 26% van de meldingen gestructureerd bij Ricoh binnenkomen. UMCG en MUMC+ laten vergelijkbare resultaten zien.
Binnen het Erasmus MC wordt het gemak voor gebruikers benadrukt. “Gebruikers zijn enthousiast, omdat deze manier van selfservice veel meer flexibiliteit met zich meebrengt. Een incident is sneller opgelost en de gebruiker of afdeling hoeft daar veel minder moeite voor te doen.”
Met QR Connect melden medewerkers servicevragen eenvoudig door de QR-code op de printer te scannen. Een aparte app is niet nodig: de smartphonecamera volstaat. Het systeem herkent automatisch de printer en locatie en leidt de gebruiker via een overzichtelijk menu door de vervolgstappen.
Veelvoorkomende vragen - zoals toner vervangen of papier dat vastloopt - lossen medewerkers direct zelf op met duidelijke instructies. Als dat niet lukt, stuurt het systeem de melding automatisch naar de juiste afdeling of verrijkt het de informatie voor Ricoh. Zo hebben gebruikers de oplossing direct bij de hand en besparen ze kostbare tijd.
Geen opmerkingen: