MCH start met innovatief patiëntenfeedbackplatform CareRate
Het Medisch Centrum Haaglanden (MCH) is 19 juni 2013 gestart met een innovatief platform om feedback van patiënten te ontvangen. Met CareRate kan digitaal relevante en zeer specifieke feedback op afdelings- en specialismeniveau worden verzameld, waardoor realtime inzicht verkregen wordt in de ervaringen van de patiënt en de resultaten per afdeling en specialisme. Hiermee heeft het MCH een innovatieve stap gezet ten aanzien van patiëntenfeedback. Patiënten worden actief benaderd en kunnen via een URL, QR code, tablet, touchmonitor of smartphone hun feedback geven.
In 2007 startte het MCH met het 'U maakt ons beter' project: een methode om gestructureerd en laagdrempelig feedback, suggesties en ideeën van patiënten te krijgen. In eerste instantie op papier, maar in de zoektocht naar een manier om dat nog sneller en interactiever te kunnen ontvangen, vonden zij Dinerate, een hospitalityplatform. Dinerate is een mobiel platform waarbij de feedback van de gast in een horecagelegenheid direct online ter plaatse gegeven kan worden via bijvoorbeeld een smartphone of tablet.
Dinerate ontwikkelde voor het MCH een patiëntenfeedbackplatform met de naam CareRate. Met CareRate kan elke afdeling en elk specialisme van het MCH de eigen patiënten naar hun ervaringen vragen. Iedere afdeling heeft zijn eigen soort patiënten, dit vraagt om andere zorg en dus andere wensen en behoeften. Daarnaast heeft iedere afdeling zijn eigen specifieke vragen omdat specifieke service wordt verleend. Met CareRate worden alle patiëntervaringen op afdelings- en specialismeniveau verzameld en centraal geborgd, waarna patiëntgerichte verbeteringen kunnen worden doorgevoerd. Patiënten worden actief benaderd en kunnen via een URL, QR code, tablet, touchmonitor of smartphone hun feedback geven.
De feedback is realtime beschikbaar, waarmee in één oogopslag de actuele status van de twee ziekenhuizen (MCH Westeinde in Den Haag en MCH Antoniushove in Leidschendam-Voorburg) per afdeling en zelfs per patiënt inzichtelijk is. Het ziekenhuis kan tevens inzoomen op één enkele ontvangen feedbackinzending en daar ook direct met een druk op de knop op reageren. Het patiëntenfeedbackplatform wordt binnen het MCH fasegewijs ingevoerd, te beginnen met 20 afdelingen.
In 2007 startte het MCH met het 'U maakt ons beter' project: een methode om gestructureerd en laagdrempelig feedback, suggesties en ideeën van patiënten te krijgen. In eerste instantie op papier, maar in de zoektocht naar een manier om dat nog sneller en interactiever te kunnen ontvangen, vonden zij Dinerate, een hospitalityplatform. Dinerate is een mobiel platform waarbij de feedback van de gast in een horecagelegenheid direct online ter plaatse gegeven kan worden via bijvoorbeeld een smartphone of tablet.
Dinerate ontwikkelde voor het MCH een patiëntenfeedbackplatform met de naam CareRate. Met CareRate kan elke afdeling en elk specialisme van het MCH de eigen patiënten naar hun ervaringen vragen. Iedere afdeling heeft zijn eigen soort patiënten, dit vraagt om andere zorg en dus andere wensen en behoeften. Daarnaast heeft iedere afdeling zijn eigen specifieke vragen omdat specifieke service wordt verleend. Met CareRate worden alle patiëntervaringen op afdelings- en specialismeniveau verzameld en centraal geborgd, waarna patiëntgerichte verbeteringen kunnen worden doorgevoerd. Patiënten worden actief benaderd en kunnen via een URL, QR code, tablet, touchmonitor of smartphone hun feedback geven.
De feedback is realtime beschikbaar, waarmee in één oogopslag de actuele status van de twee ziekenhuizen (MCH Westeinde in Den Haag en MCH Antoniushove in Leidschendam-Voorburg) per afdeling en zelfs per patiënt inzichtelijk is. Het ziekenhuis kan tevens inzoomen op één enkele ontvangen feedbackinzending en daar ook direct met een druk op de knop op reageren. Het patiëntenfeedbackplatform wordt binnen het MCH fasegewijs ingevoerd, te beginnen met 20 afdelingen.
Geen opmerkingen: